Inilah 20 Waktu Yang Dilarang Untuk "Berhubungan", Suami Istri WAJIB Baca!


Mengenai saat waktu yang dilarang untuk berjima’ yakni :

1. “Wahai Ali..! jangan sampai engkau berjima’ dengan isterimu pada awal (hari pertama) bln., pada pertengahannya (sehari) serta pada akhir (dua hari) di hujung bln.. Jadi sebenarnya penyakit gila, gila babi dan sopak mudah mengenainya dan anaknya. ”

2. “Wahai Ali..! jangan sampai berjima’ dengan isterimu selepas zuhor, sesungguhnya bila Allah s. w. t. mengurniakan pada anda berdua anak kerana jima’ pada saat itu, maka ia bakal bermata juling serta syaitan begitu suka pada manusia yang bermata juling. ”

3. “Wahai Ali..! jangan sampai bercakap-cakap semasa jima’, sebenarnya bila Allah s. w. t. mengurniakan pada anda berdua anak dengan jima’ yang demikian, jadi anak itu tak selamat daripada bisu. ”

4. “Wahai Ali..! jangan sampai berjima’ dengan perempuanmu dengan syahwat terhadap wanita lain, jadi sebenarnya yang demikian itu bila Allah s. w. t. mengurniakan padamu berdua anak, anak itu bakal jadi pondan yang bersifat benci dan hina. ”

5. “Wahai Ali..! bila kamu berjunub di tempat tidur, jangan sampai membaca Al-Quran, jadi sesungguhnya aku bimbang akan turun pada anda berdua api (bala) dari langit yang membakar anda berdua. ”

6. “Wahai Ali..! jangan sampai berjima’ dengan isterimu kecuali ada padamu satu tuala dan pada isterimu satu tuala. ”

7. “Wahai Ali..! jangan sampai anda berdua menyapu dengan menggunakan satu tuala, kelak bakal jatuh syahwat keatas syahwat (salah seorang bakal kuat syahwatnya daripada yang lagi satu), jadi sesungguhnya yang demikian itu bakal menyebabkan permusuhan lalu membawa anda berdua pada berpecah dan talak. ”

8. “Wahai Ali..! jangan sampai berjima’ dengan isterimu pada malam ‘Aidil Fitri (Raya Puasa), jadi sesungguhnya bila Allah s. w. t. mengurniakan pada anda berdua anak anak itu seorang yang cacat serta tak memperoleh anak baginya kecuali telah tua. ”

9. “Wahai Ali..! jangan sampai anda berjima’ dengan isterimu pada malam ‘Aidil Adha, jadi sesungguhnya bila anda berdua berjima’ saat malam itu, jika Allah s. w. t. mengurniakan kepada anda berdua anak aku bimbang ia bakal jadi seorang yang berjari enam atau empat. ”

10. “Wahai Ali..! jangan sampai kamu berjima’ dengan isterimu dibawah sinar matahari (secara langsung – direct) serta terserang warna (cahayanya), terkecuali anda kenakan tutupan (bumbung), bila tak jadi sebenarnya bila Allah mengurniakan pada anda berdua anak, kelak anak itu bakal jadi seorang sentiasa hidup dalam meminta-minta dan faqir sehingga mati. ”



 11. “Wahai Ali..! jangan sampai anda berjima’ dengan isterimu dibawah pohon kayu yang berbuah, jadi


sesungguhnya bila Allah s. w. t. mengurniakan anda berdua anak, kelak anak itu bakal
jadi seorang tukang gojo, tukang sebat atau seorang ketua yang bengis,

















12. “Wahai Ali..! jangan sampai anda berjima’ dengan isterimu pada saat pada azan serta iqomah, bila berjima’ pada saat demikian, sebenarnya bila Allah mengurniakan anak pada anda berdua, kelak ia jadi seorang yang menumpahkan darah. ”

13. “Wahai Ali..! jangan sampai anda berjima’ dengan isterimu semasa ia hamil terkecuali anda berdua berwudhu’, bila tak jadi sebenarnya bila Allah s. w. t. mengurniakan anda berdua anak, kelak ia bakal jadi seorang yang buta hati dan bakhil tangan. ”

14. “Wahai Ali..! jangan sampai anda berjima’ dengan isterimu pada pertengahan (Nisfu) Sya’ban, jadi sesungguhnya yang demikian itu bila Allah s. w. t. mengurniakan anda berdua anak, kelak anak itu bakal memiliki tanda yang jelek pada muka dan rambutnya. ”

15. “Wahai Ali..! jangan sampai anda berjima’ dengan isterimu pada akhir bln. (yaitu tinggal dua hari) jadi sesungguhnya yang demikian itu bila Allah s. w. t. mengurniakan pada anda berdua anak kelak anak itu jadi seorang yang sentiasa perlu meminta-minta. “



16. “Wahai Ali..! jangan sampai anda berjima’ dengan isterimu dengan syahwat terhadap saudara perempuannya! (ipar anda) kerana yang demikian itu sebenarnya bila Allah s. w. t. mengurniakan pada anda berdua anak, kelak anak itu bakal jadi penolong dan pembantu pada orang yang zalim dan pada tangannya membuat kebinasaan pada manusia. ”

17. “Wahai Ali..! jangan sampai anda berjima’ dengan isterimu di atas loteng jadi sesungguhnya yang demikian itu bila Allah s. w. t. mengurniakan anak pada anda berdua kelak anak itu jadi seorang munafiq, pelampau yang melewati batas. ”

18. “Wahai Ali..! jangan sampai anda berjima’ dengan isterimu pada malam anda akan keluar musafir kerana yang demikian itu sesungguhnya bila Allah s. w. t. mengurniakan pada anda berdua anak, ia bakal membelanjakan harta pada yg tidak Haq, ” serta Rasulullah s. a. w. membaca ayat Al-Quran : “Innal Mubazziriina kaanu – ikhwan Nas – Syayathin. ”

19. “Wahai Ali..! jangan sampai anda berjima’ dengan isterimu apabila anda keluar bermusafir dalam tempoh tiga hari tiga malam, jadi yang demikian itu sesungguhnya bila Allah s. w. t. mengurniakan pada anda berdua anak, kelak ia jadi seorang pembantu pada setiap orang yang zalim. ”

20. “Wahai Ali..! jangan sampai anda berjima’ dengan isterimu pada awal malam, jadi sesungguhnya bila dikurniakan anak pada anda berdua, ia jadi seorang tukang sihir, sunglap, serta menghendaki dunia daripada akhirat. ”

Sumber :
“WAHAI ALI PELIHARALAH WASIATKU INI SEBAGAIMANA AKU TELAH MEMELIHARANYA DARI JIBRIL A. S. ”.. 1* (1*) Al-Ikhtisyaah, ms 132-135, As-Saduq, Al-Faqih ms 456, Al- Ilal ms 174.
http://www.beritatrenmasakini.com/2016/03/orang-muslim-wajib-baca-inilah-20-waktu.html
http://www.dunia-kesehatan.org/2016/03/suami-istri-wajib-baca-inilah-20-waktu.html

Artikel blog viral Lainnya :

0 komentar:

Posting Komentar

Scroll to top